De Agenda van Noord
- 1 jun
- 1 minuten om te lezen

Zaterdag 14 maart lieten we bij Red Amsterdam Noord zien dat er met onze buurt niet te sollen valt! Tijdens een bomvolle actiebijeenkomst hebben we de politiek flink aan de tand gevoeld over de ‘Agenda van Noord’. Verschillende politieke partijen kregen de kans om een woordje te doen en in gesprek te gaan met Noorderlingen. Het doel van de bijeenkomst was het aanmoedigen van de Noorderlingen om te stemmen en als hoogtepunt natuurlijk het ondertekenen van de Agenda van Noord. |
Aan de hand van stellingen per thema kregen bewoners eindelijk een helder overzicht: welke partij staat écht aan de kant van Noord? Handtekeningen gezet: Verschillende partijen hebben de Agenda van Noord officieel ondertekend. We houden ze eraan! Tussen de discussies door zijn er tegels gewipt voor een groenere buurt.
Hoe nu verder? De verkiezingen zijn voorbij, maar de strijd om Noord begint nu pas. Terwijl de partijen onderhandelen over een nieuwe coalitie, zit RAN bovenop het proces. Geen loze beloftes: Wij hebben de handtekeningen zwart-op-wit. We eisen dat de punten uit onze agenda direct worden opgenomen in het nieuwe coalitieakkoord. Vinger aan de pols: Wij laten de politiek niet vergeten dat Noord heeft gesproken. Tijdens de formatie én de komende vier jaar houden we de druk op de ketel.
De stembussen zijn dicht, maar onze acties gaan door. Samen zorgen we ervoor dat de Agenda van Noord de koers voor de toekomst bepaalt! |




Opmerkingen