Update Stadsnatuur
- 1 jun
- 3 minuten om te lezen

—> Komt allen! Dinsdag 16 juni bij RAN - Mosveld 101 - 19.00 uur.
Bericht van Team Aanpak Noord: Beste groene Noorderlingen,
Eind vorig jaar hebben jullie samen de prioriteiten voor 2026 vastgesteld. Anders dan voorgaande jaren kunnen budgetten dit jaar niet meegenomen worden naar het volgende jaar. De geprioriteerde onderwerpen moeten dus daadwerkelijk dit jaar uitgevoerd worden.
—> Presenteren stand van zaken Hierbij nodigen we jullie uit om op 16 juni de voortgang van je project (heel) kort te presenteren: wat is bereikt, en wat staat er nog op de planning? Onderdeel daarvan is de financiële voortgang: lukt het toch niet alle werkzaamheden uit te voeren en vallen daardoor budgetten vrij, laat dat dan weten. Dan kan dit geld misschien naar een andere groep! —> Nieuwe/extra projecten 2026 voordragen Nieuwe voorstellen kunnen zich tijdens de bijeenkomst presenteren. Ook daarover beslissen we natuurlijk samen. Ken je bewoners met initiatieven op het thema Stadsnatuur en Groen, en zoeken ze nog financiering? Nodig ze uit voor deze bijeenkomst! Rechten voor de natuur Ook op de agenda staat het onderwerp: ‘Rechten voor de Natuur’. De mogelijkheden zijn eerder gepresenteerd, en nu is het rapport af en klaar voor een vervolg. Dat betekent: actie! Wat gaan we ermee doen en wie helpt hierbij? Laat even weten wie namens je project/initiatief aanwezig zal zijn. En trek vooral aan de bel als je vragen hebt of er onduidelijkheden zijn. Afsluitend nog een oproep Noemie maakt een overzicht van alle mooie projecten die bewoners in samenwerking met RAN/Aanpak Noord gerealiseerd hebben de afgelopen vier jaar. Hieronder zie je een lijst. Wil je hier een project aan toevoegen? Mail Noemie dan, bij voorkeur met foto. n.smit@amsterdam.nl Ecologische kaart Amsterdam Noord
|
18 juni - Parkraad Noorderpark
Heb je ideeën, zorgen of wensen over/voor het Noorderpark? Kom langs, vertel ze! Samen zorgen we dat het Noorderpark een plek blijft voor en door de buurt.
Inloop 19:00 uur, start 19.30 uur Buurthuis ’t Anker, Noorderpark (Neem de ingang aan de kant van het park) Vooraf aanmelden hoeft niet, je kunt gewoon langskomen.We hopen dat je erbij bent! Graag tot dan! |
🦋 NATUURONTDEKKERS GEZOCHT! 🦋
Doe je mee met de Nachtvlinderkaravaan?
Via bewoners reist er een Nachtvlinderval door de tuinen van Noord. Iedereen die meedoet kan m een paar nachtjes boeken, om te kijken wat voor wonderlijks er in de nacht in tuin of balkon rondvliegt. Dat kan van alles te zijn, van Huismoeders tot Pijlstaarten of de Doodshoofdvlinder…
De val vangt ze vlinder-vriendelijk, en je kan in de ochtend zien wat er op afgekomen is – heel leuk samen met kinderen! Herkennen gaat via een app.
We willen heel graag zoveel mogelijk Noordelingen de kans geven om er gebruik van te maken – daarom kost het niets en is er nog volop ruimte op dit moment. Wil je meedoen? Aanmelden kan via f.hallema@gmail.com of anke@thenatureconnection.nl |





Opmerkingen