top of page

RAN op stap naar de Stopera!

  • 1 jun
  • 1 minuten om te lezen
Van Noord naar de binnenstad met een missie
Van Noord naar de binnenstad met een missie

Terwijl de politiek zich binnen de muren van de Stopera buigt over de coalitieonderhandelingen, lieten wij van ons horen. Want nieuwe plannen voor de stad kunnen niet gemaakt worden zonder de stem van Noord.Niet lullen, maar lezen. En vooral doen!

Onze strijders José, Anna en Anke (versterkt door onze allerkleinste RAN-aanwinst!) trokken naar het stadhuis met een duidelijke missie: onze eisen rechtstreeks bij de raadsleden op het bureau krijgen. We hebben onze 'Agenda van Noord' vertaald naar drie krachtige boekenleggers. Eén voor elke V: Verwaarlozing, Verdringing en Verdichting. Zo kunnen de beleidsmakers onze eisen niet missen telkens wanneer ze hun dossiers openslaan.  

Hoewel de raadsleden geen eigen fysieke postvakjes hebben, lieten we ons niet uit het veld slaan. De enveloppen — natuurlijk gepersonaliseerd voor de raadsleden — zijn in goede handen overgedragen aan de behulpzame dame van de receptie. Zij zorgt dat onze boodschap op de juiste plek belandt.

 

Onze boodschap aan de coalitie is simpel: Gebruik deze boekenleggers. Lees de eisen van Noord, die we samen met de buurtbewoners en organisaties Verdedig Noord, De NoordAs en De Buurtverbinders hebben geschreven. En nog belangrijker: neem ze op in het nieuwe akkoord. Wij blijven druk zetten!

 
 
 

Opmerkingen


bottom of page